Mitt polisstationsbesök!

Japp, som sagt så var jag ju på Polisstationen i torsdags! Men va gjorde jag då där? joo.. för ett rätt bra tag sen, typ tidigt i höstas fick min mamma ett samtal ifrån en kvinna ifrån polishuset i Lerum. Hon meddelade då att min cykel som vart borta sen nästan ett år var hittad!! Dock fick jag inte hämta ut cykeln då den var taget i beslag. Nöjd och glad var jag ju ändå eftersom jag inte köpt nån ny cykel utan bara snott min syrran då jag behövt en! Vilket blev ganska många gånger, speciellt under sommaren!
Hur som helst lovade då kvinnan att hon skulle ringa tillbaka så fort jag fick hämta cykeln, detta skulle ta ca 2-3 veckor. Tiden gick och vi hörde inget! Så i torsdags fick jag nog, det va då jag gick till stationen för att se vart den tagit vägen!
Damen i receptionen ger mig på ett nummer till "cykel-ansvariga" och när jag sedan pratar med henne säger hon att mitt ärende ligger hos Lerumspolisen (man kan ju undra hur sjutton det kan hamna där" men, men.. när jag väl får tag i rätt person där påstår hon att ärendet har åkt tillbaka till Alingsåspolisen för längesen! Nu blev det snurrigt asså.. Lät iaf dom redan ut de själva. Och dagen efter ringde de ifrån Alingsåspolisen och sa att jag fick hämta min cykel!

När jag sedan får cykeln känner jag knappt igen den. Nya tramor, lampor, växlar m.m Den är som ny, snacka om perfekt!!



PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0